0

5 stærke tips til din nye butik

Hvis du ikke før har drevet butik, vil du blive overrasket over alle de facetter, som det består af. Det er bestemt ikke umuligt, men der er nogle ting, der er hårdere end andre. Og du kommer helt sikkert til at lægge nogle ressourcer et sted, hvor du ikke havde regnet med det. Vi giver dig her 5 gode råd til dine nye biks.

Position of sale – sæt det, du vil sælge, forrest

Regel nummer 1 inden for salgspsykologi i fysiske butikker er, at du sætter det, som du vil sælge allermest, ved indgangen eller ude foran butikken. Jo mere vi bliver eksponeret for noget, jo større sandsynlighed er der bare for, at vi tilvælger det. Vi vælger det, vi kan se, og derfor er det blandt andet også vigtigt, at du tænker over, hvad du sætter i øjenhøjde.

Lav et labyrintdesign

Noget, som eksempelvis IKEA og Normal er begyndt på, er at designe deres butik som en labyrint, man skal arbejde sig igennem. Det betyder, at man skal igennem alle varekategorier, før man rammer kassen. Det giver i sidste ende bare en mere fyldt kurv, som kan styrke dit salg. Som en del af dit design og brand kan du opsætte dekorationer fra Brøndsholm, der kan styrke din identitet.

Apps og kundefordele

Du vil gerne have, at dine kunder kommer igen. Det kan du meget nemt sikre, hvis du benytter dig af medlemsfordele via eksempelvis en app, hvor de optjener point eller besparelser, hver gang de køber ind i din butik. Kunden sparer lidt, og du sælger ultimativt mere, fordi de besøger dig oftere. Alle vinder.

Træn dine medarbejdere i at prioritere kunden

Det er rigtig irriterende som medarbejder at blive konstant afbrudt af kunder, der spørger, hvor bestemte ting er. Men her skal kunden opleve, at de kommer i første række, fordi de ellers meget hurtigt får en dårlig oplevelse. Ja, det tager lidt længere tid at trimme hylderne og genopfylde varerne, men det er vigtigere at bibeholde den gode relation.

Trim hylderne jævnligt

En pæn butik sælger bare mere. Ingen gider handle ind, hvis der roder, og hylderne står hulter til bulter. Trim derfor jævnligt dine hylder, så varerne står helt ud til kanten af hylden, hvor kunden kan se dem. Andet vil blive opfattet som useriøst af dine besøgende.

admin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *